Jaki jest i jaki będzie uniwersytet polski wieku XXI?

Rewolucyjnym efektem zmiany klimatu w Polsce po roku 1989 było gwałtowne rozpowszechnienie edukacji wyższej. Efektem jest znacząca zmiana w społecznej ocenie wartości edukacji wyższej oraz w postawie trafiających do uczelni studentów. Dynamicznej odmianie podlegają także same szkoły wyższe i zatrudnieni tam nauczyciele. Lecz wokół ocen wartości polskich uczelni, nawet najlepszych, toczą się niekończące spory: padają epitety (Akademia Wielka Lipa) na przemian z żądaniami Nobla.
Autorowi wypadło być zarówno aktywnym uczestnikiem, jak i obserwatorem procesu przemian. Na stronie zebrano zapisywane ślady uczestnictwa w wydarzeniach uczelnianych, notowane echa trosk, sporów i ambicji. Nie brak i wycinkowych analiz – w przekonaniu autora, odbudowa standardów uniwersyteckich jest ciągle przed nami. Opisuje więc sprawy duże i małe, naukowe, nauczycielskie i studenckie – wszystkie obserwowane z profesorskiego stołka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.